جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال سلامتاخبار صنایع خلاق

جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتال سلامت

رشد سريع فناوري ها و رسانه هاي دیجیتال در دنيا و تاثیر بسیار شگرف این فناوری در زندگی امروزی، ابزار بسیارمهمی برای فرهنگسازی و ارتقای سواد سلامت و به تبع آن ارتقای سلامت، ایجاد کرده است. در حال حاضر و در قرن 21 رسانه های دیجیتال تاثیرگذارترین رسانه جمعی در دنیا بوده و روز به روز استقبال از این نوع رسانه بیش از پیش سرعت می گیرد، سرعتی که زمان و مکان نمی شناسد. بی شک تحقق اهداف عالی نظام سلامت، در سال حمایت از کالای ایرانی، تنها با جریان سازی فرهنگی امکان‌پذیر است و مهمترین عامل جهت جریان‌سازی، استفاده از ظرفیت انبوه رسانه ها و بویژه رسانه های دیجیتال است.

جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت،  با راهبرد کلان اجتماعی شدن سلامت و با هدف فرهنگسازی سلامت در جامعه با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، بسترسازی برای تولیدآثار نوین فناوری های دیجیتال و توسعه ظرفیت های کسب وکارهای نوپای سلامت مبتنی بر فناوری اطلاعات شکل گرفته است.

امروز 25 مهرماه و فردا 26 مهرماه، اختتامیه این جشنواره به همراه نمایشگاهی از آثار استارتاپ ها و شرکتهای این حوزه در تهران، محل سالن همایش های رازی برگزار می گردد.

برخی از اهداف این جشنواره:

  • استفاده از ظرفیت بالای رسانه های دیجیتال در ارتقای سواد سلامت جامعه
  • جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای دیجیتال سلامت
  • شناسایی تولیدکنندگان آثار دیجیتال سلامت و تشکیل بانک اطلاعاتی جهت ارایه خدمات بهینه
  • کمک به توسعه کسب و کارهای نوپا(ااستارت آپ های دیجیتال سلامت)

بخش های اصلی این جشنواره عبارت اند از:

  • بازی های رایانه ای
  • تلفن همراه
  • نرم افزارهای رایانه ای
  • وب سایت و وبلاگ اطلاع رسانی، آموزشی
  • سرویس ها و خدمات الکترونیک سلامت
  • شبکه های اجتماعی
  • سامانه های هوشمند سلامت
  • هنرهای دیجیتال