بررسی تجربیات جهانی شرکت های استارت آپ در حوزه گردشگری

عنوان کتاب: بررسی تجربیات جهانی شرکت های استارتاپ در حوزه گردشگری با استفاده از صنایع خلاق

تدوین: صدرا امامی آل آقا، نوید سخائی، بابک رحیمی، پرویز کرمی

ناشر: دانش بنیان فناور

سال نشر: 1397


در بخشی از این کتاب آمده است:

گردشگری خلاق به عنوان نسل جدید گردشگری بعد از گردشگری انبوه و گردشگری فرهنگی، طلایه دار و پیشرو تازه نفس صنعت گردشگری است. کارشناسان “گردشگری خلاق” را نسل جدید گردشگری بعد از گردشگری ساحل (سفر اوقات فراغت و برای استراحت) و گردشگری فرهنگی (متمایل به فرهنگ و موزه ها) قلمداد میکنند. گردشگری خلاق با شعار “موزه های کمتر، میدان های بیشتر” بر انجام فعالیت های تجربی و تعامل ژرف تر با زندگی واقعی فرهنگی در شهرها تمرکز می کند؛ در واقع در نسل سوم گردشگری، گردشگر شبیه یک شهروند رفتار می کند تعریف گردشگری خلاق، برگرفته از مفهوم صنایع خلاق است که به ما اهمیت استفاده از خلاقیت و نوآوری را در اقتصاد دانش محور نشان می دهد. یونسکو صنایع خلاق را صنایعی می داند که محصول یا خدمات آن ها به صورت مشخص دارای المان های نوآورانه یا هنری می باشد. این تعریف، صنایع فرهنگی به علاوه تمام تولیدات فرهنگی و هنری را شامل می شود.

به همین دلیل در گردشگری نسل سوم، طراحان بسته های گردشگری با استفاده از صنایع خلاق و تکیه بر تعامل نزدیک و دوسویه با گردشگر در صدد خلق تجربه ای تازه، ملموس و لذت بخش است. در “گردشگری خلاق”، گردشگر به تعامل بیشتر آموزشی، اجتماعی، احساسی و همچنین مشارکت با مکان، فرهنگ زندگی و مردم تشویق می شود. مرتب ساختن صنایع خلاق با گردشگری می تواند تقاضا را افزایش داده، ابتکار در گردشگری را برانگیزد و محصولات گردشگری را دوباره احیا کند. گردشگری خلاق به عنوان جدیدترین مدل گردشگری می بایست با توجه به ظرفیت های فرهنگی و تاریخی مردم شهرها طراحی و پیاده سازی شود.

 

دانلود نسخه الکترونیکی کتاب

خلاصه مطلب :
بررسی تجربیات جهانی شرکت های استارت آپ در حوزه گردشگری

نوع محتوا: مقاله/کتاب/گفتگو