تحقیقات بازار یکی از اصلی ترین نیازهای شرکت ها پیش از ورود محصول خود به بازار هدف می باشد. تحقیقات بازار، به فرایند جمع آوری و تجزیه و تحلیل هدفمند از اطلاعات در خصوص بازار هدف، رقابت و نیازهای مشتری اطلاق می گردد. ورود به بازار هدف نیازمند شناخت صحیح از آن بازار، تعیین مخاطبان محصول و تحلیل رفتار مصرفکننده، شناخت رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش و سهم قابل کسب از بازار هدف و سایر پارامترهای تاثیرگذار میباشد. بر همین اساس انجام تحقیقات بازار و تهیه گزارشات مربوطه یکی از اقدامات مهم برای شرکت های تولیدکننده محصول می باشد.
ورود به هریک از بازارهای صادراتی و بینالمللی نیازمند دسترسی و تحلیل اطلاعات بروز و مدون از بازارهای هدف است. تدوین استراتژی ورود به بازار، قیمتگذاری محصول، تحلیل رقبا، بخشبندی رقبا، ارزیابی الگوی مصرفکنندگان و همچنین سیستمهای فروش در بازار هدف برای هریک از محصولات دانشبنیان و خلاق صادراتی، جهت صادرات موفق است. تهیه گزارشات تحقیقات بازار بینالمللی یکی از بهترین ابزارهای دستیابی به این اطلاعات و همچنین تدوین برنامه صادراتی کارا است. به همین منظور و با هدف ورود محصولات شرکتهای خلاق صادراتی و دانشبنیان به بازارهای صادراتی جدید، بخشی از هزینههای تهیه این گزارشات از طریق کارگزاران خبره این حوزه، به شرکتهای دانشبنیان و خلاق پرداخت میشود.
فرآیند درخواست شرکتهای متقاضی:
1- ورود به سامانه bizservices.ir
2- ورود متقاضی با شناسه کاربری و رمز عبور (شناسه کاربری و رمز عبور برابر با شناسه ملی هر شرکت است)
3- طی نمودن ارزیابی آمادگی صادراتی از طریق این لینک
4- درخواست حمایت مذکور از طریق لینک زیر

