شما میتوانید هرچیزی که به صورت دیجیتال میخواهید خرید کنید مثل ابزارهای لازم طراحی سایت (قالب و افزونه های وردپرس، اسکریپت و …) و در آینده فایل های گرافیکی ارزشمند، عکس و … را از آن تهیه نمائید.
گفتگوی این بخش در خصوص معرفی شرکت خلاق " ژرف اندیشان کار و توسعه" و فروشگاه آنلاین محصولات دیجیتال ژاکِت و مصاحبه با اقای امیر عصاری مدیرعامل این شرکت است.
آقای امیر عصاری در خصوص نحوه شکل گیری ژاکت می گوید:
ژاکِت از یک نیاز شکل گرفت. نیاز به محصولات آماده برای طراحی آسان و کم هزینه یک سایت حرفهای با سیستم مدیریت محتوای وب سایت وردپرس که به صورت رایگان ارائه شده است و یکی از بهترین CMSها برای راهاندازی سایت است.
طراحان برای راهاندازی سایت توسط قالبهای حرفهای این سیستم، نیازمند خرید قالب از مارکتهای خارجی و بومیسازی (ترجمه فارسی و راستچین کردن طرح) آن بودند و این روش خرید و بومیسازی هزینه بسیار زیادی به همراه داشت چرا که قالبها بین 59 تا 89 دلار قیمت دارند.
ژاکِت ایجاد شد تا پلتفرمی فراهم شود که توسعهدهندگان بتوانند محصولات طراحی شده و یا بومیسازی شده خود را در اختیار سایر کاربران قرار دهند و خریداران نیز بتوانند محصولات مورد علاقه خود را با هزینه خیلی کمتری به صورت کاملا بومیسازی شده تهیه کنند و بدون نیاز به دانش کدنویسی، خودشان سایت مورد علاقه خود را راهاندازی کنند.
- ژاکت چطور فعالیت می کند؟
ژاکِت پلتفرمی با مدل درآمدی مارکت پلیس است. کاربران در دو نقش خریدار و طراح در ژاکت فعالیت میکنند. خریداران افرادی هستند که قالبها و افزونههای حرفهای وردپرس را از ژاکت تهیه میکنند تا سایت خود را راهاندازی کنند و طراحان افرادی هستند که از سراسر ایران و جهان با طراحی و بومیسازی قالبها و افزونههای وردپرسی، محصولاتی را آماده کرده و با عرضه آنها در ژاکِت، از فروش متعدد این محصولات درآمد مناسبی کسب میکنند.
تنوع محصولات در ژاکت به چه صورت است؟
در حال حاضر تمرکز ژاکِت روی قالبها و افزونههای وردپرس است و حدود 1700 محصول در دستهبندیهای مختلف در این مارکت به ثبت رسیده است. این تعداد محصول به کاربر اطمینان میدهد تا بهراحتی طراحی انواع سایتهای فروشگاهی، شرکتی، خبری، خدماتی، آموزشی و ... را با ابزارهای آماده در کوتاهترین زمان ممکن به انجام برساند. البته ما کیفیت را به کمیت ترجیح میدهیم و به همین دلیل همواره تلاش میکنیم تا بهترینهای دنیای وردپرس در ژاکِت ارائه شود. در مراحل آتی توسعه ژاکِت نیز مارکتهای عکس و گرافیک به آن اضافه میشود تا تنوع محصولات موردنیاز کاربران جهت راهاندازی سایت و کسب و کار اینترنتی کاملتر شود.
- مزیت شما نسبت به نمونه های مشابهتون در بازار چیست؟
پیشرو بودن ژاکِت در مقایسه با سایر مارکتها همواره مزیت ما بهشمار میرفته بهطوریکه با افتخار مشاهده میکنیم هر اقدام و تغییری که در ژاکِت صورت میگیرد در سایر مارکتهای مشابه نیز کپیبرداری میشود.
سیستم تیکت پشتیبانی پیشرفته، قابلیت ایجاد تیم پشتیبانی برای طراحان، ارزیابی دقیق محصولات پیش از انتشار در سایت، گارانتی کیفیت پشتیبانی و بازگشت وجه 6 ماهه، پشتیبانی سریع 24 ساعته و مهمتر از همه ویژگی منحصر بهفردی با عنوان بهروزرسان هوشمند ژاِکت که امکان بهروزرسانی قالبها و افزونههای پرمیوم از پیشخوان مدیریتی وردپرس را برای خریداران فراهم میسازد از جمله مزایایی بهشمار میروند که حتی در مارکتهای بینالمللی نیز دیده نمیشود.
ارائه این خدمات در سرویسهای مارکت پلیس رایج نیست و اغلب این سرویسدهندگان صرفا نقش واسطههایی بدون مسئولیت را ایفا میکنند، اما ژاکِت، علاوه بر فراهمسازی بستر ارائه محصولات برای طراحان و خرید محصولات توسط کاربران، چارچوبها را وضع کرده و بهصورت کامل روی عملکرد هریک از طرفین نظارت میکند تا محیطی امن و سرشار از اعتماد را ایجاد کند. در این میان با طراحی سیستمهای منحصر بهفرد برای طراحان و خریداران، لذت انتشار محصول یا خرید محصول را برای طرفین بیش از پیش افزایش میدهیم.
- آماری از میزان مخاطبانتون و میزان درآمد فروشندگان در ژاکت دارید؟
بله، در حال حاضر بیش از 57 هزار کاربر در ژاکِت عضو هستند و 611 هزار پرسش و پاسخ در سیستم تیکت پشتیبانی ژاکِت به ثبت رسیده است. همچنین حدود 300 فروشنده فعال در ژاکِت وجود دارد که بسیاری از آنها بهصورت میانگین بیش از 1.5 میلیون تومان در ماه کسب درآمد میکنند و فروشندگان شناخته شدهای نیز داریم که برای خودشان در ژاکِت صاحب برند هستند. این فروشندگان لذت کسب درآمدهای ماهیانه 25 میلیون تومان را نیز تجربه کردهاند.
- روش درامدزایی شما در ژاکت چگونه است؟
مدل درآمدی ژاکِت مارکتپلیس است به این معنا که طراحان محصولات خود را آماده کرده و در ژاکِت عرضه میکنند. ژاکِت زیرساختهای لازم جهت بازاریابی و فروش را فراهم میسازد و پس از فروش محصول، سهم طراح و ژاکِت محاسبه شده و در حساب طرفین منظور میگردد.
درحال حاضر سهم مشارکت برای طراحان 80% است و ژاکِت صرفا در 20% از مبلغ حاصل از فروش سهیم است.
- چه برنامه هایی جهت توسعه فعالیت هاتون در آینده در نظر گرفتین؟
ایجاد پلتفرم اختصاصی ژاکِت از جمله برنامههای مهم توسعه ژاکِت است و قصد داریم در آینده مارکت عکس و گرافیک و همینطور مارکتی با عنوان ژاکِت استودیو را ایجاد کنیم تا زنجیره محصولات قابل ارائه به کاربران افزایش یافته و طراحان در زمینههای متعدد دیگر نیز بتوانند با فعالیت در ژاکِت کسب درآمد کنند.
همچنین ژاکِت قصد دارد پس از موفقیت کامل در ایران، با پلتفرم قدرتمند خود وارد رقابت با مارکتهای جهانی شود تا علاوه بر صادرات محصولات برتر توسعهدهندگان ایرانی، با کسب سهم مشارکت در فروش محصولات توسعهدهندگان مختلف از سراسر جهان، ارز آوری مناسبی برای کشورمان به همراه داشته باشد.
- آماری از میزان کارآفرینی ای که ژاکت در مدت فعالیتش ایجاد کرده دارید؟
حدودا 300 طراح بهصورت مستقیم و فعال در ژاکِت کسب درآمد میکنند (یعنی بهصورت مستمر و ماهیانه درآمد دارند) و این آمار صرفا مربوط به افرادی است که محصولات خود رادر ژاکِت منتشر میکنند.
کاربران بسیار زیادی که جزو مشتریان ژاکِت بهشمار میروند نیز صاحب کسب و کار هستند و با محصولات خریداری شده از ژاکِت به طراحی سایت یا شخصیسازی سایت برای کارفرمایان خود میپردازند و از این طریق بهصورت غیر مستقیم به کمک ژاکِت کسب درآمد میکنند.
- چه موفقیت هایی با ژاکت به دست آورده اید؟
با همکاری طراحان بسیار خوب ژاکِت و لطف کاربرانی که به اعتماد کردهاند، ژاکِت در 3 دوره متوالی جشنواره وب و موبایل ایران (سالهای 95، 96 و 97) وبسایت برگزیده گروه مارکت فایلهای دیجیتال شده است.
- انتظار شما از دولت و صرفا برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق، جهت حمایت از کسب و کارهایی مانند خودتان چیست؟
بسیاری از کسب و کارهای نوین، در ابتدا زیانده هستند و توانایی راهاندازی شرکت مستقل با درنظر گرفتن محدودیتهای استقرار در ساختمانهای دارای کاربری اداری، یا توجیح ادارات مالیاتی در خصوص زیانده بودن در سالهای اول فعالیت و ... را ندارند و به همین علت مشکلاتی اینچنینی مانع از فعالیت یا رشد بدون استرس آنها میشود.
همچنین متاسفانه کسب و کارهایی همچون ژاکِت که صرفا در بستر اینترنت بهصورت بین المللی فعالیت میکنند نیز با مشکلات بسیاری همچون خرید با کارتهای بانکی سرقتی مواجه هستند و بدون اینکه دخالتی در این سرقتها داشته باشند صرف به اینکه خرید از سایتشان صورت گرفته است مجرم و کلاهبردار رایانهای شناخته میشوند و یا روزانه پروندههای متعددی در شهرهای مختلف علیه ایشان تشکیل میشود و در کنار زیانده بودن در سالهای اول فعالیت خود باید هزینههای بسیاری را نیز بابت دعاوی حقوقی و رفتوآمد به دادسراها در شهرهای مختلف بپردازند.
انتظار میرود برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق با پیگیری عمیق این مشکلات، اقداماتی در راه رفع آنها و هموار کردن مسیر رشد و توسعه برای شرکتهای نوپا به انجام برساند.
خلاصه مطلب :
مرجع خرید و فروش قالب حرفه ای وردپرس و افزونه تجاری وردپرس
نوع محتوا: معرفی شرکتهای خلاق
فراخوان| طرحهای نوآورانه و فناورانه صنایع خلاق ارائه میشود تا کسبوکارهای پایدار شکل گیرد
صاحبان ایده دعوت هستند تا در توسعه صنایع خلاق نقشآفرینی کنند و به حلقهای اثرگذار در پایدار کردن کسبوکارهای این صنعت بدل شوند.
50% تخفیف ثبت نام شرکت در نخستین نمایشگاه مجازی ایران
تخفیف 50 درصدی اخذ غرفه، ویژه شرکتهای خلاق
پذیرش شرکت های خلاق به عنوان دانش بنیان نوع 3
مصوبه معیارهای ارزیابی شرکتها و موسسات دانشبنیان نوع 3، منتشر شد