توانایی انتقال نور از درون بتن مات

هر تصادفی می تواند موجب تولید ایده و اختراع جدیدی گردد . اما از آن مهمتر، هر ایده خنده داری می تواند سر آغاز اختراع جذاب گردد. ساخت نورسنگی هوشمند و تلوزیون سنگی سازگار با محیط زیست، خلاقیتی است که از دل شرکت پرتو سریر انوشه ایرانیان بروز کرده است.

آقای عبدالله خطیب بنیانگذار نورسنگ، در خصوص نحوه پیدایش این ایده  و علت انتخاب این حوزه برای ایجاد کسب و کار می گویند

 

- تاریخچه ایجاد نورسنگ هوشمند چگونه است؟

تاریخچه ابداع و اختراع نور سنگ مربوطه به سال 1397 می باشد زمانی که در دفتر جذب سرمایه گذاری خارجی در استان خراسان مشهد مشغول به کار بودم که یکی از مراجعین در مذاکراتی بیان کرد که در اروپا دیواری دیده که از خود نور ساطع می کند . این ایده از آن زمان فکر من را مشغول خود کرد که چگونه می توان از دل آجر یا سنگ نور را عبور داد ، حدود شش سال کار تحقیقاتی و میدانی در سال 1393 موفق به نتیجه گیری چگونگی انتقال نور از درون گچ شدم . پس از استقرار در پارک علم و فناوری بجنورد و چهار سال تولید انواع نمونه های متفاوت موفق به تولید نور گچ ، نور بتن و در نهایت نور سنگ شدم .

- محصول خلاق خودتون رو برای ما کامل معرفی کنید.

1- نانو نور سنگ هوشمند

این محصول توانای انتقال نور از درون بتن مات را دارا می باشد ، به گونه ای که در حالت خاموش منابع نور فوق کم مصرف قابل رویت نبود و پس از اتصال به برق 12 ولت نور از درون محصول قابل انتقال و رویت می باشد. این محصول به علت استفاده از مواد نانو خاصیت آب گریزی را داشته و ضریب نفوذ آب در درون سنگ در حد صفر می باشد وبه دو علت هوشمند نام گذاری شده است 1- در صورت مویه و شروع به ترکیدگی به علت ارتعاشات و یا عوامل محیطی مجددا به حالت اولیه بر می گردد . 2- امکان کنترل و روشن کردن محصول به وسیله گوشی یا سایر کنترل ها را دارا می باشد .

2- نور سنگ گرانیتی تلوزیونی

این محصول امکان انتقال نوشتار و گرافیک تصویری را از درون خود دارا می باشد، که جایگزین مناسبی جهت تلوزیون های شهری و یا مانیتور می باشد .

 

- محصول شما چه کاربردهایی دارد؟

کاربری محصول نانو نور سنگ هوشمند جهت تامین روشنایی و نورپردازی نمای ساختمان ، المان های شهری و بین شهری  و به عبارت دیگر در صنعت راه و ساختمان و شهرسازی کاربرد وسیعی دارد . نور سنگ تلوزیونی نیز جهت تبلیغات محیطی ، نمایش فیلم و قاب عکس مخفی

- محصول شما در بازار نمونه مشابه دارد؟ مزایای شما نسبت به رقبا چیست؟

بله . با توجه به نوع نورپردازی از درون سنگ به گونه ای که منابع نور درون سنگ جاسازی شده باشد و مصرف کننده فقط دو عدد سیم رویت کند . رقبای محدودی داریم . که شامل قدیمی ترین رقیب کشور آلمان شرکت lct  می باشد که در سایز ها و نورپردازی های کاملا محدود فعالیت دارد . در نمونه محصولات آلمانی بر خلاف محصولات شرکت پرتو سریر انوشه ایرانیان منابع نور قابل رویت می باشد .دومین رقیب که در حد اولیه فعالیت دارند شامل ایتالیا و روسیه می باشند که ایتالیا در سه نمونه و روسیه در دو نمونه فقط تولید می کنند .

مزیت محصولات نسبت به نمونه خارجی و داخلی : 1- ظاهر محصول کاملا شبیه به سنگ 2- قابل استفاده در معماری سنتی و نوین 3 – تنوع سایز و مدل 4- بافت رویه فیر مسطح و سه بعدی 4- تنوع منابع نور پردازی 5- امکان پخش تصویر و گرافیک 6- وزن کم  7- قیمت رقابتی

 

- سرمایه اولیه شما در ابتدای کار چقدر بود؟ و بازار الان شما از محصولاتتون چه میزان هست؟

سرمایه گذاری اولیه به صورت خرد و تدریجی بوده است و اگر بخواهیم مجموع را تا قبل از تولید صنعتی بیان کنم حدود 100 میلیون تومان و در زمان تولید اولیه 200 میلیون تومان و برای خط تولید نهایی حدود یک میلیارد تومان می باشد .

بازار فعلی موجود بیش از ده میلیارد تومان که دنبال سرمایه گذار جهت تامین سرمایه لازم جهت اجرای پروژه می باشیم

 

- نیروی انسانی متخصص شما کلا چند نفر و شامل چه تخصص های هستن؟

حدود پنچ نفر دکترای عمران دو نفر دکترای الکترونیک یک نفر فوق لیسانس و لیسانس الکترونیک مجموعا دو نفر

 

- نمونه های موفق شما در اجرای پروژه ها رو نام می برید؟

استخر پارک باباامان ، فواره پارک مادر و کودک ، بلوار زندان ، آبشار پارک دوبرار ، محوطه هنرستان سید جمال

 

- آیا تصمیمی برای بهبود یا توسعه فعالیتتون دارید؟

با توجه به گستردگی محصولات سنگ و نورپردازی تیم طراحی شرکت در حال ایده های جدید و متنوع بر اساس تقاضای مشتری می باشد .

 

- مهمترین عوامل پیشرفت شما چی بوده؟

پشتکار و نمونه سازی های موفق و ارزیابی منطقی از بازار

-  و اما مهمترین چالش های پیش روی شما؟

با توجه به نوع بودن نور سنگ بزرکترین چالش پیش رو نبود نیروی متخصص نصاب اینگونه تولیدات است

 

- موفقیت های کسب کرده مجموعه شما با این سامانه را بیان بفرمایین؟

1- انعقاد قرارداد ده میلیارد تومانی در نمایشگاه بین المللی تهران هفته پژوهش 1397

2- افتتاح دفتر حوزه اوراسیا در کشور جمهوری آذربایجان – باکو

مراجعه به وب سایت

خلاصه مطلب :
خلاقیتی از دل سنگ با نانونورسنگ هوشمند

نوع محتوا: معرفی شرکتهای خلاق