آخرین خبر حامی رسانه ای شرکتهای خلاق

بنگاه رسانه ای سرمایه گذاری آخرین خبر، یک بنگاه خبری با محصولات مختلف، در جهت اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف اخبار جامعه می باشد. فعالیت در حوزه خبر و تولید محتوای رسانه ای، تخصص اصلی این مجموعه است. این مجموعه در حال حاضر پرمخاطب ترین بنگاه رسانه ای فارسی زبان در بستر دستگاه های هوشمند است و پیوسته بر توسعه ظرفیت های خود و راه اندازی رسانه های جدید کار می کند.

آقای سیدعلی علوی در خصوص نحوه شکل گیری آخرین خبر می گوید:

آخرین خبر در ابتدا اهرم فضای مجازی موسسه فرهنگی هنری خراسان بود. در سال های 90-91 سلسله جلساتی با عنوان شورای فاوا با حضور متخصصان فضای مجازی موسسه فرهنگی هنری خراسان برگزار می شد که پیگیری این جلسات منجر به ایده شکل گیری اپلیکیشن آخرین خبر شد. ما اپ آخرین خبر را با چند بخش مشخص از جمله اخبار سیاسی، بخش سبک زندگی و حوزه های اقتصاد و ورزشی در اواسط سال 91 راه اندازی کردیم. تا پایان سال 1391 اپلیکیشن آخرین خبر در 3 استور داخلی منتشر شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت. در طی 7 سال، با جذب نیروهای متخصص در بخش های مختلف رسانه و استفاده از کارشناسان خبره در حوزه توسعه نرم افزار، تیم قدرتمند رسانه ای و سایبری به عنوان پشتوانه این برند شکل گرفت.

 

- آخرین خبر چطور فعالیت می کند؟

آخرین خبر دارای سازمان منظم در تحریریه است که در 24 بخش خبری فعالیت می کند. تحریریه استانی با افراد بومی استان ها که در محل شهر و استان خود مستقر هستند شکل گرفته و ارتباط دایم و تنگاتنگی با ستاد مرکزی استانی دارند. همچنین تیم فنی و پشتیبانی و توسعه در حال رصد فضای مجازی و نیز توسعه اپ آخرین خبر می باشند. تحریریه آخرین خبر محتوای خود را در همه پلتفرم های منتخب موجود در فضای مجازی منتشر میکند.

 

- تنوع محصولات در آخرین خبر به چه صورت است؟

علاوه بر موبایل اپلیکیشن پرمخاطب، حضور در پیام رسانها با بیش از سی کانال، وب سایت، و اینستاگرام، به صورت 24 ساعته بوده و تمامی حوزه ها را پوشش می دهند. شتاب دهنده دانش بنیان و آکادمی کسب و کار دانش آموزی و دانشجویی، از جمله فعالیت های آخرین خبر در عرصه کسب و کار است. همچنین برندهای متنوعی مانند استودیو بازی سازی بهشت، راستا، کیو، تریپ رو، برنا، و چندین برند زیر مجموعه دیگر را نیز میتوان نام برد.

 

 

- مزیت شما نسب به نمونه های مشابهتون در بازار چیست؟

شعار ما این است: در کوتاه ترین زمان، به روزترین باشید. تیم حرفه ای تحریریه ما در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته و تمام ایام سال، با رصد بیش از 700 رسانه و دروازه بانی اخبار آنان، ادعا دارد که همواره اولین و در دسترس ترین اپلیکیشن خبری است. علاوه بر این، حضور آخرین خبر در پلتفرم های مختلف فضای مجازی نیز مخاطب را از رصد سایر رسانه ها بی نیاز می کند.

 

 

- آماری از میزان مخاطبانتون و میزان درآمد فروشندگان در آخرین خبر دارید؟

ما در حال حاضر پرنصب ترین اپلیکیشن خبری فضای مجازی کشور هستیم. تا کنون 9 میلیون نفر اپلیکیشن آخرین خبر را نصب کرده اند و ما هم اکنون 2.2 میلیون کاربر فعال داریم. حدود 3.5 میلیون نفر مخاطب کانال اصلی آخرین خبر بوده و 700 هزار نفر فالوئر اینستاگرام آخرین خبر هستند. در مجموع آخرین خبر دارای بیش از 7 میلیون مخاطب فعال در بسترهای مختلف فضای مجازی می باشد.

در حوزه فروشندگان چون این موارد در حیطه اسرار مشتریان است اجازه بدهید آماری ارائه نشود.

 

 

- روش درامدزایی شما در آخرین خبر چگونه است؟

پشتوانه اعتماد مخاطبانمان باعث شده است تا در حال حاضر یکی از بزرگترین بسترهای تبلیغاتی را در اختیار داشته باشیم. همواره در مورد مشتریانمان تحقیق می کنیم و به آنان اطمینان می دهیم که تلاش ما در راستای رضایت ایشان و دریافت صحیح ترین و سریعترین اخبار است. از آنجا که آخرین خبر در سراسر کشور و در تمام استانها، اقدام به راه اندازی شبکه های خبری بومی نموده است، کسب و کارهای شهرهای مختلف به راحتی می توانند بستر مناسب تبلیغاتی خود را یافته و از آن استفاده کنند. بخش دیجیتال مارکتینگ آخرین خبر با استفاده از تخصص خود آماده کمک و پاسخگویی به هر درخواستی در این زمینه هستند و همراه با مخاطب، موفقیت او را رقم میزنند.

 

 

- چه برنامه هایی جهت توسعه فعالیت هاتون در آینده در نظر گرفتین؟

تیم آخرین خبر همواره در حال توسعه و به روزرسانی بوده و این روند ادامه خواهد داشت. در سال 1395 نسل سوم زیرساخت را در اپلیکیشن آخرین خبر راه اندازی کردیم و پس از طی دوره آزمایشی، بخش چند رسانه ای را نیز به صورت رسمی اضافه کنیم. در سال 93 وارد عرصه دیجیتال مارکتینگ شدیم و همزمان در بخش سرمایه گذاری در کسب و کارهای فضای مجازی فعالیت خود را آغاز کردیم. در حال حاضر چشم انداز ما برای سال 1400 داشتن 5 میلیون کاربر فعال ماهانه است. مطمئنیم که گروه رسانه های آخرین خبر در سال 1400 بین 15 میلیون کاربر ایرانی فراگیر است. آخرین خبر در حال حاضر با حضور در فضای کسب و کارهای فضای مجازی توانسته است از تیم های نوپای متعددی حمایت کند و این فعالیت با پشتیبانی آکادمی آموزشی و شتاب دهنده کسب وکار تحت پوشش، ادامه دارد به طوری که در چشم انداز ما دستیابی به عنوان "مرجع سرمایه گذاران و کسب و کارها در بلوک شرق کشور و منطقه" دور از ذهن نیست. گام بزرگ دیگر ما، تولید بازی های ویدویی است و در این زمینه اقدام به تاسیس استودیوی مستقل کرده ایم و از جوانان متخصص در این امر بهره گرفته ایم و برای توسعه این مقوله به شدت متمرکزیم.

 

- آماری از میزان کارآفرینی ای که آخرین خبر در مدت فعالیتش ایجاد کرده دارید؟

آخرین ‏خبر با بهره‏گیری از نیروی کاری جوان، تحصیلکرده و متخصص، حضور متمرکز و قدرتمند در فعل و ‏انفعلات حوزه کسب‏ و‏کارهای اینترنتی دارد و به صورت مستقیم 150 شغل ایجاد کرده است. این آمار جدا از مشاغل غیر مستقیمی است که ایجاد شده و کمک های فراوانی که به توسعه کسب و کارها و اشتغال در بنگاه های دیگر شده است.

 

 

- چه موفقیت هایی با آخرین خبر به دست آورده اید؟

برخی از عناوین به دست آمده به شرح ذیل میباشند:

  • کسب عنوان وبسایت برتر در جشنواره وب و موبایل ایران در سال 1395
  • کسب "نشان سرآمد" دهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال توسط آخرین خبر در عنوان" فضای مجازی سالم، مفید و ایمن"، بخش " مسئولیت های اجتماعی" در سال 1397
  • کسب رتبه نخست و "نشان سرآمد" یازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال توسط آخرین خبر در موضوع کسب و کارهای نوپا در سال 1398

 

- انتظار شما از دولت و صرفا برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق، جهت حمایت از کسب و کارهایی مانند خودتان چیست؟

نقش دولت به عنوان حامی سرمایه گذاران و کارآفرینان حوزه کسب و کارهای فضای مجازی بسیار پررنگ است، اگر دولت بتواند اصل سرمایه صورت گرفته توسط سرمایه گذاران حوزه های فضای مجازی را تضمین نماید و نیز معادل عددی آن را در بخش های تولید محتوای مجازی سامان دهد، ما در مدت زمان اندکی یعنی تا افق 1404 می توانیم به رشد و توسعه سریع زیرساختی، رسانه ای و محتوایی در فضای مجازی برسیم و این امر کمک بزرگ به توسعه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا در عرصه های کسب و کارهای مجازی خواهد بود. با توجه به اینکه محصولات و خروجی های صنعت محتوای رسانه ای و فاوا قابلیت صادرات در منطقه و البته فرامنطقه ای شدن را دارد، می توان گفت که این امر به ارز آوری نیز منجر میشود. موفقیت در کسب و کارهای فضای مجازی با تکمیل زیست بوم شرکت های خلاق و افزایش تفکر ارزش آفرینی عمیق در کنار تصحیح فرآیندهای قانونی و حمایت از مجموعه سرمایه گذاران اتفاق خواهد افتاد.

جهت اطلاع از بسته های رسانه ای آخرین خبر ویژه شرکت های خلاق کلیک کنید:

خلاصه مطلب :
بنگاه رسانه ای سرمایه گذاری آخرین خبر، یک بنگاه خبری با محصولات مختلف، در جهت اطلاع رسانی دقیق، سریع و شفاف اخبار جامعه می باشد.

نوع محتوا: مقاله/کتاب/گفتگو