حمایت از خدمات مالی و حسابداری


حمایت از انجام خدمات حسابداری در راستای توانمندسازی شرکت­ها در مسیر تجاری­سازی همواره مورد توجه نهادهای حمایتی بوده‌است. در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به شناخت نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از بخشی از هزینه‌های مربوط به خدمات مالی و حسابداری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حمایت می‌نماید.

میزان حمایت

شیوه نامه حمایت از خدمات مالی و حسابداری شامل حمایت از انجام کلیه خدمات مالی و حسابداری مربوط به یک سال مالی مشخص از قبیل تنظیم کلیه صورت‌های مالی، تحریر دفاتر قانونی، تنظیم اظهارنامه مالیاتی می‌باشد.

میزان حمایت برای انجام خدمات مالی و حسابداری برای شرکت های دانش بنیان و خلاق با درآمد کمتر از 50 میلیارد ریال به این شرح است:

سال مالی

میزان حمایت

سقف حمایت

اول

50%

50 میلیون ريال

دوم

40%

40 میلیون ريال

 

قابل ذکر است شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند براساس جدول بالا برای دو سال مالی از حمایت‌های این خدمت بهره‌مند شوند.(شرکت های دانش بنیان و خلاق با درآمد بالاتر از 50 میلیارد ریال می توانند به صورت آزاد و بدون تسهیلات از این خدمات استفاده کنند)

 

شرایط دریافت حمایت

پس از اتمام و تکمیل پروژه، شرکت متقاضی کلیه مستندات مربوطه را از طریق سامانه bizservices.ir بارگذاری و پس از بررسی و تایید مدارک ارسالی، نسبت به پرداخت سهم حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در وجه شرکت متقاضی اقدام می‌نماید. ( راهنمای استفاده از سامانه bizservices.ir )

تبصره 1- مستندات: 1. قرارداد حسابداری منعقد شده 2. ارائه فاکتور رسمی و کلیه مستندات مالی 3. نامه رسمی شرکت حاوی اطلاعات حساب (شماره حساب، کد شبا، نام بانک و کد شعبه)

تبصره 2- موضوع قرارداد انجام عملیات حسابداری حتما باید شامل سرفصل‌هایی از جمله کنترل و رسیدگی به اسناد ثبت شده حسابداری، ثبت اسناد حسابداری، تحریر دفاتر قانونی و تنظیم اظهارنامه و دفاع از آن، تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده و گزارش خرید و فروش فصلی، تهیه صورت های مالی و قیمت تمام شده محصولات باشد.

تبصره 3- قراردادهای مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شامل قرادادهایی است که بصورت حقوقی بین شرکت دانش‌بنیان متقاضی و شرکت کارگزار منعقد گردد. همچنین ارائه فاکتور رسمی مورد تایید اداره مالیات جهت بهره‌مندی از حمایت الزامی است. همچنین پیشنهاد می‌گردد شرکت‌های کارگزار مالی و حسابداری عضویت انجمن حسابداران خبره را دارا باشند.

تبصره 4- در صورت تمایل شرکت متقاضی به همکاری با سایر کارگزاران و مجریان بایستی صلاحیت آنان پیش از عقد قرارداد به تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسیده باشد.

تبصره 5- مسئولیت­های اجرای درست و موثر پروژه بر عهده شرکت‌های متقاضی می‌باشد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تنها بر مبنای مستندات و گزارشات دریافتی، وجه حمایتی را اختصاص خواهدداد و در قبال دعاوی احتمالی بین شرکت‌های دانش‌بنیان با کارگزاران خدماتی، هیچگونه مسئولیتی بر عهده ندارد.

تبصره 6- شرکت دانش‌بنیان موظف است نسبت به پیگیری درخواست ثبت‌شده و ارسال مستندات مربوطه در زمان مقرر اقدام نماید. در صورت عدم رعایت این مساله، درخواست ثبت‌شده در سامانه منقضی و بصورت خودکار مردود خواهد شد. این مدت زمان از ثبت درخواست تا تنظیم قرارداد با مجری، 1 ماه تعیین شده‌است.

فرآیند درخواست شرکتهای متقاضی:

1- ورود به سامانه bizservices.ir

2- ورود متقاضی با شناسه کاربری و رمز عبور (شناسه کاربری و رمز عبور  برابر با شناسه ملی هر شرکت است)

3- درخواست حمایت مذکور از طریق لینک زیر

 

 

 

خلاصه مطلب :

نوع محتوا: خدمات تسهیل فضای کسب و کار