حمایت از تدوین گزارش تحقیقات بازار داخلی

تدوین استراتژی مناسب جهت ورود به بازار از طریق بخش‌بندی، شناسایی مخاطبان و مصرف‌کنندگان محصول، تحلیل رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش بازار و سهم قابل کسب از آن و سایر پارامترهای تاثیرگذار در این زمینه از جمله مهمترین الزامات پیش از ورود به هر بازار جدید می‌باشد. در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و خلاق، از تهیه گزارش‌های تخصصی تحقیقات بازار و تأمین بخشی از هزینه‌های مربوط به آن حمایت می‌نماید.

انواع گزارش‌های تحقیقات بازار

با هدف سهولت در دسترسی، بهینه بودن زمان و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بالا به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، گزارش های تحقیقات بازار در 3 دسته کلی تقسیم‌بندی می‌گردد:

گزارش­های مطالعه فرصت: هدف اصلی از تهیه چنین گزارش­هایی، شناسایی فضای کلی کسب­وکار یک محصول و بررسی فرصت‌های موجود برای ورود محصول جدید به بازار پیش از تولید آن می‌باشد. بطور کلی در این نوع از گزارش ها با استفاده از روش‌های کم هزینه، ترسیمی مناسب از زمینه‌های کاربردی محصول، بخش‌بندی بازار، مشتریان بالقوه، رقبا، برآورد اولیه از تقاضای بازار و ارزیابی تهدیدها و فرصت‌‌های کسب و کار، مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد.

گزارش‌های رصد بازار: این نوع از گزارش های بازار با هدفی جامع و به منظور شناسایی فضای بازار یک فناوری مادر و یا محصولی که دارای کاربردهای متنوع در حوزه‌های مختلف می‌باشد، تدوین می‌گردد. گزارش رصد بازار در مقایسه با گزارش مطالعه فرصت از گستردگی اطلاعات بیشتر و تحلیل‌های عمیق‌تری برخوردار بوده و جزئیات بیشتری را مورد بررسی قرار می‌‌دهد. تحلیل رفتار مصرف‌کننده، تدوین استراتژی ورود به بازار، ارائه راهکارهای مرتبط و ... از جمله موارد مهمی است که بصورت اختصاصی در این گزارش‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

 

شرایط دریافت و میزان حمایت

متقاضیان می توانند از طریق مطالعه آیین نامه از میزان حمایت و شرایط دریافت آن اطلاع به دست آورند.

دانلود آیین نامه

 

فرآیند درخواست شرکتهای متقاضی:

1- ورود به سامانه bizservices.ir

2- ورود متقاضی با شناسه کاربری و رمز عبور (شناسه کاربری و رمز عبور  برابر با شناسه ملی هر شرکت است)

3- درخواست حمایت مذکور از طریق لینک زیر

 

 

 

خلاصه مطلب :

نوع محتوا: خدمات توسعه بازار