اینفوگرافی

ظرفیت‌های صنعت پویانمایی در ایران

شرکت های انیمیشن سازی توانمندی در ایران شکل گرفته‌اند که اصلی‌ترین چالش آن‌ها جذب سرمایه است.

پویانمایی آمیزه‌ای از هنر، تکنیک، فرهنگ و اقتصاد است. تولیدات پویانمایی علاوه بر جذب نگاه میلیون‌ها مخاطب و فرهنگ‌سازی برای آن‌ها، میلیون‌ها دلار نیز درآمد و ثروت با خود به همراه دارند، برای مثال درآمد شرکت والت‌دیزنی در سال 2022 به 82.7 میلیارد دلار رسیده است.

وضعیت صنعت پویانمایی در ایران چگونه است؟ آیا ایران ظرفیت و موفقیتی در این صنعت دارد؟ از شهر سوخته تا کلک‌های زرین هنرمندان توانای ایرانی یکصدا پاسخشان مثبت است. این در حالی است که چالش‌هایی همچون کمبود سرمایه‌گذاری و فقدان نگاه کلان و صنعتی به صنعت پویانمایی در ایران مشهود است.

با این حال صنعت پویانمایی ایران در زیست نو خود که از سال 1390 آغاز شده به سرعت رشد کرده است. به‌طوری‌که فیلم‌های سینمایی پویانمایی در سال‌های اخیر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند. همچنین در کنار کسب جوایز بین‌المللی پویانمایی‌های ایرانی توانسته‌اند در بازارهایی مانند روسیه و لبنان به فروش بین‌المللی دست یابند.

شرکت های انیمیشن سازی توانمندی در ایران شکل گرفته‌اند که اصلی‌ترین چالش آن‌ها جذب سرمایه است. با سرمایه‌گذاری و ایجاد بسترها، این استودیوها قادر به ساخت پویانمایی‌هایی با سطح کیفیت جهانی هستند.

نظر شما درباره آینده صنعت پویانمایی در ایران چیست؟

نمافر شما را به مطالعه ی پست بهترین انیمیشن های ایرانی دعوت می کند.

کلمات کلیدی

تصاویر

 ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان  ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان  ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان  ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان  ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان
//isti.ir/ZiVy