تحقیقات بازار
بازاریابی بینالمللی
تحقیقات و شناسایی بازار یکی از اصلیترین نیازها پیش از ورود محصول جدید به بازار هدف میباشد. ورود به بازار هدف نیازمند شناخت صحیح از آن بازار، تعیین مخاطبان محصول، تحلیل رفتار مصرفکننده، شناخت رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش و سهم قابل کسب از بازار و سایر پارامترهای تاثیرگذار میباشد. بر همین اساس خدمات مختلفی با توجه به نیاز شرکتها در این بخش مورد حمایت قرار میگیرد.
1- بازاریابی بین المللی
خدمات بازاریابی صادراتی، بسته به نیاز و هدف از فعالیت بازاریابی می تواند شامل موارد زیر (و نه محدود به این موارد) باشد: بررسی هزینه های قانونی ورود کالا و افزایش هزینه پیش روی محصول، بررسی محصولات مشابه تولیدی در کشور هدف، بررسی سایر محصولات وارداتی در بازار هدف و قیمت آنها، مطالعه و تعیین استانداردها، مجوزها و قوانین موجود جهت صادرات کالا، اعتبارسنجی مشتریان، دریافت محصول از شرکت ایرانی جهت پرزنت حضوری محصول، دعوت از مشتری خارجی و تدارک الزامات سفر شرکت خارجی برای حضور در ایران و بازدید از خط تولید، شناسایی مشتریان بالقوه و بالفعل و تهیه بانک اطلاعاتی ایشان، سفرهای داخلی در یک کشور با هدف پرزنت محصول، بازاریابی دیجیتال در بازار محلی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک، بازاریابی تلویزیونی و رادیویی، تهیه ابزارهای بازاریابی محلی، مکاتبه و مذاکره با مشتریان، ارائه گزارش جامع از نتیجه تماس ها، مکالمات، شناسایی نمایشگاه های تخصصی محلی، ویزیت نمایشگاه و مذاکره با شرکت ها، تهیه کتابچه تخصصی شرکت کنندگان در رویدادهای تخصصی، تهیه متن حرفه ای تبلیغ و طراحی آن و تبلیغات در وب سایت تجاری بازاریابی محتوا در B2B های محلی، اجاره قفسه از فروشگاه های زنجیره ای معتبر و عرضه محصول جهت تست و ارزیابی بازار، تهیه تیزرهای تبلیغاتی در شبکه های رادیویی و تلویزیونی، تهیه بیلبورد و تبلیغات محیطی، ویزیتوری محلی در کشور هدف، قرارداد با شرکت محلی بازاریابی برای مدت 3 تا 6 ماه جهت ارزیابی یا نفوذ در بازار و شناسایی شریک تجاری محلی.
2- گزارش تحقیقات بازار بینالملل
تدوین برنامه استراتژیک صادراتی شرکت: در این مرحله کلیه محصولات شرکت مورد غربال قرار می گیرند و بر اساس اندازه بازارهای صادراتی و نرخ رشد صادرات کالا در هر بازار، کالاهای شرکت در ماتریس بوستون جانمایی می شوند و محصولات دارای شانس صادرات بیشتر برای ورود به فاز بعدی انتخاب می شوند.
انتخاب بازارهای اولویت دار صادراتی: بر اساس سبد محصولی شرکت و بر اساس تراز خالص وارداتی کشورها و نرخ رشد واردات ارزشی و وزنی و نیز لحاظ نمودن پارامترهای مسافت، روابط سیاسی، سهولت کسب و کار، رتبه فساد کشورها، سهولت نقل و انتقالات مالی و ... کشورهای دارای اولویت صادرات مستقیم و غیر مستقیم و نیز نحوه ورود به بازار مشخص می گردد.
تحقیقات بازار و مطالعه بازار کشوری: پس از انتخاب کشورهای بازار هدف صادراتی بصورت محلی و با مطالعه اسناد موجود نسبت به بررسی و شناسایی دقیق بازار، روش های نفوذ به بازار، تعیین و معرفی پیش نیازهای مجوزی و استانداردهای محصول جهت ورود به بازار، بخش بندی بازار، شناسایی محصولات مشابه، رقبا و سهم هر یک از آن ها در بازار هدف، ارزیابی و تحلیل الگوی خرید مصرف کنندگان در بازار هدف، تدوین استراتژی قیمت گذاری محصولات، تحلیل صنایع و پیش بینی تاثیر تحولات منطقه ای و جهانی در بازار محصول موردنظر، ارزیابی کارکرد برند و همچنین تدوین استراتژی توسعه برند، بررسی حلقه های واسط و کانال های توزیع، شناسایی و تحلیل عوامل تاثیرگذار بر فضای رقابت اقدام می گردد.
فرآیند درخواست شرکتهای متقاضی:
1- ورود به پنل کاربری شرکت در سامانه bizservices.ir
2- درخواست دریافت خدمات حمایتی از منوی بالای صفحه در دو بخش زیر:
- شرکت های خلاق
- مرکز تعاملات بین المللی (ویژه شرکتهای خلاق صادراتی، پس از گذراندن ارزیابی آمادگی صادرات)
- در صورت بروز هر گونه مشکل در فرآیند درخواست این خدمت با شماره خانم فاطمه قربانی 63103317 021 تماس بگیرید.
- در صورت هر گونه اشکال در ورود به سامانه با شماره 02163103213 ( آقای ساعدی) در تماس باشید.
مدل حمایتی:
60% حمایت مالی تا سقف 60 میلیون تومان
تبصره:
1- خرید گزارش تحقیقات بازار آماده از مراجع معتبر در صورت تایید گزارش توسط مجریخدمات میتواند تا سقف تعیین شده مورد حمایت قرار گیرد.
2- کمک هزینه های مطالعه تدوین استراتژی صادرات، شناسایی کشورهای دارای اولویت صادرات یکبار به هرشرکت و هزینه مطالعهبازار به هر شرکت برای بازارهای جدید برای 3 کشور تا سقف جمعی 1222 میلیون ریال در هر سال پرداخت میگردد.
3- جهت دریافت حمایت کریدور صادراتی، قرارداد فیمابین متقاضی و خدمت دهنده باید به تأیید مرکز تعاملات برسد.
ارسال به دوستان